Motor téli tárolása

Motor téli tárolása

Pár pontban összeszedem mire érdemes figyelni otthoni motor tárolásnál, hogy tavasszal minél könnyebb legyen a szezon kezdés:

-a legelső és talán a legfontosabb, ha tehetjük akkor ne hagyjuk kint a szeretett társunkat az idő viszontagságainak és az utolsó kör után alaposan mossuk le a motort. Egy pár hónapos bogártemető nem tesz jót a fényezésnek!

havas motor

-ha már fedett helyen van a motorunk takarjuk le egy erre a célra való motor takaró ponyvával (akkor mindenképp ha nem tudjuk fedett helyre tenni), lehetőleg páraáteresztővel, hogy ne porosodjon és a pára sem csapódjon le az alkatrészeken.

ponyva

-Eddig jó, a szerencsésebb járgányok fűtött helyen töltik a pihenőt így akár nyugodtan benne lehet hagyni az akksit és 2-3 hetente célszerű beindítani, bemelegíteni. Így az akksi is és a gazdi lelke is feltöltődik 🙂 Akinek nincs fűtött garázs mindenképp javaslom kivenni az akksit, kicsit macerásabb így néha beindítani a vasat, de ajánlatos. Viszonylag olcsón lehet manapság egy otthoni használatra elegendő akksitöltőt-csepptöltőt vásárolni, megéri mivel csak egyszeri beruházás.

akkumulátor

-Injektoros motoroknál nem szokott gond lenni az indításnál, de azért még jócskán vannak karbis gépek is. Ezeknél ajánlatos figyelni, hogy 2-3 hetente be legyenek indítva, majd üzemi hőfokra melegíteni. Egész jó adalékokat lehet kapni, amik megakadályozzák a benzin összetevői kicsapódását, ezzel elkerülve a fúvókák dugulását. Utolsó tankolásnál javaslom 100-as vagy a legjobb benzinnel feltölteni a tankot, mert ezekben van a legkevesebb adalékanyag ami ki tudna csapódni, vagy leülepedni.

Karbisor, karburátor, sornégy

-Túramotorok kiváltsága a középállvány, ha ezzel rendelkezik motorunk akkor mindenképp ajánlott használni hosszabb állások alkalmával. Sportmotoroknál célszerű első-hátsó villa emelőt beszerezni és ezen tárolni. Kisebb helyet is foglal így motorunk, mint oldalsztenderen. Enduro és Cross motorosoknak nem kell bemutatni az emelőt 🙂 Chopper motornál sem kell aggódni, nagyon egyszerű kis emelőt lehet hozzá beszerezni, a képen látható. Ha oldalsztenderen pihen a motor, akkor mozgassuk meg néha, hogy a gumik deformálódását elkerüljük.

középállvány

Villa emelő

Cross, Enduro emelő

chopper emelő

-Fűtetlen garázsokban illetve akinek kint parkol szükséges meggyőződni a hűtőfolyadék állapotáról (kétévente illő kicserélni). A léghűtéses motorok ezt megúszták.

-A láncról sem feledkezzünk meg, motormosás közben ajánlatos ezt is megtisztítani és száradás után alaposan be olajozni. Ezzel is meghosszabbítva az élettartamát.

-Aki nagyon alapos akar lenni, az figyelhet a bowdenekre, karokra, műanyagokra, bőrre. Olajozás, szilikonozás, meghálálják a törődést az alkatrészek.

Ha mindennel megvagyunk igazából csak túl kell élni ezt a pár hónapot és indulhatunk is!

Richard administrator