Némi csörgéssel és erőteljes olaj fogyasztással kezdődött a története ennek a Yamaha YZF R6-nak. Szétszerelés előtt kopott gyűrűsorra, szelepszár szimeringekre és vezérműláncra gyanakodtunk. Majd kompresszió és nyomásveszteség mérés után kiderült, hogy nagyobb a probléma, sajnos. Az első hengerben megrepedt a nicasil réteg és a hüvely is. új persely került a hengerbe.
Kapott a motor 4 új gyűrűsort is, új vezérműláncot és szelepszár szimeringeket is. Be lettek csiszolva a szelepek, illetve a lerakódás is le lett takarítva a szelepekről.
Jól látható és mérhető különbség a szelepeken tisztítás előtt és után.
Kitisztított hengerfej, a kipufogó csatornákban is rengeteg lerakódás volt.
Összeszerelés után a szelephézagok is beállításra kerültek. Új tömítések és új “O” gyűrűk kerültek mindenhová.
Elég üres blokk nélkül 🙂 A motor visszaszerelése után új hűtőfolyadék és motorolaj került bele. Majd még egy utolsó átvizsgálás és jöhetett az indítás. Minden jól sikerült és nagyon szép hangja lett a motornak. A végére egy karburátor szinkronizálás, levegőszűrő mosás és összeszerelés.
Még kap kettő új gumit a motor, egy műszaki vizsga vár még rá és mehet is újra az utcára.